Köpevillkor

 

Allmänt
Swedish Mini Design säljer barn- och babyprodukter via internet till privatpersoner i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare.

 

Beställning
Beställning görs på vår hemsida www.swedishminidesign.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att kontakta oss. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpevillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

Rabattkoder kan endast användas enskilt, ej i kombination med varandra.

Önskar du något annat?
Vi hjälper dig gärna att skapa något speciellt efter dina önskemål. Kontakta Swedish Mini Design i god tid innan du behöver dina produkter. Specialdesignade produkter behöver extra tid för design och tillverkning. Din specialbeställning bör därför ha kommit in senast 3 veckor innan du behöver den. Priset för specialbeställningar börjar på 199 kronor.

 

Betalning
Priserna som anges är dagsaktuella och kan komma att ändras. Det totala priset för din beställning anges i kassan innan betalning.

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.

Alla betalningssätt hanteras av Klarna.

Swedish Mini Design AB garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds på swedishminidesign.se är säkra. Vi erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Klarna. Vid betalning med kort skickas kunden vidare till en säker sida där kunden tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och genomföra betalningen. Swedish Mini Design AB hanterar aldrig kundens kortuppgifter.

Frakt och leverans
Leveranstiden är normalt 3–5 arbetsdagar, räknat från dagen efter du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Swedish Mini Design kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

.

Leveranssätt
Leverans av beställda varor sker med Postnord.

 

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (49 kr)

Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Ej utlöst order
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

 

Ångerrätt och retur
Vi vill såklart att du ska vara nöjd med din vara.

Vi är självklart inte nöjda förrän du är det! Du har full retur- och bytesrätt i 14 dagar. (Ej bitringar och kiss-och kladdskydd på grund av hygienskäl, presentkort och inte för personliga produkter som tillverkats speciellt för dig. Du kan läsa mer om ångerrätt här på Hallå konsument.

Du har självklart rätt att öppna förpackningen för att titta närmare på varan. Varan ska återsändas i väsentligen oförändrat skick. Kontakta Swedish Mini Design AB innan du skickar tillbaka en vara.  Du kommer där få en returlapp som du ska fylla i, samt att du får en retursedel som du noga ska fästa på paket Glöm inte att täcka över den gamla. När vi mottagit din retur kommer vi dra av en returavgift på 49 kr. 

I paketet ska din retursedel finnas med, finns inte denna kan vi inte identifiera din order och kan därför inte ge något återbetalning. 

 

För att returen ska bli godkänd måste produkten uppfylla följande krav för returnerade varor. Produkten måste returneras i säljbart skick, i produktens originalförpackning. Eventuella etiketter och lappar måste sitta kvar på plagget. Produkter som är använda, skadade, smutsiga, tvättade eller slitna godkänns ej som retur. Om returen inte godkänns kommer inte full återbetalning erhållas. Om en retur nekas kan Swedish Mini Design inte garantera att varan kommer tillbaka till dig som kund.

Som kund har du ansvar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 7 dagar från att du mottagit din order. Skulle en produkt vara skadad, trasig, smutsig eller felaktig på annat sätt när du mottar din order ska reklamation göras via vår kundservice. Om produkten returneras på vanligt sätt kan returen nekas, så dubbelkolla alltid om du är osäker.

 

När din order är godkänd och återbetald kommer du få ett bekräftelsemail. Skulle det vara några problem eller frågor från vår sida gällande din retur kommer vi kontakta dig.

Misstänker du att din produkt kan vara en reklamation? I så fall, kontakta alltid kontakta vår kundservice innan du gör en retur så vi kan hjälpa dig på bästa sätt!

Hur gör jag ett byte?

Det är tyvärr inte möjligt att göra byten vid köp online. Det går däremot bra att returnera varan som önskas byta och lägga en ny order med rätt vara.

Hur lång tid tar det att hantera min retur?

Vi hanterar returer löpande men vi garanterar att din retur hanteras och återbetalas inom 30 dagar från att vi mottagit returen på vårt lager.

Reklamation

Om du upptäcker ett produktionsfel kan varorna reklameras mot giltigt kvitto eller betalningsunderlag. Produkt som skadats till följd av slitage anses inte vara felaktig. Om möjligt erbjuder vi att reparera defekta produkter. Om det inte går att reparera eller produkten inte längre är tillgänglig har du rätt till full återbetalning inklusive frakt- och returkostnader. Vid godkända reklamationer står Mini Rodini för alla extra kostnader. Mini Rodini följer konsumentköplagen vid reklamationer, för mer information besök konsumentverket.se.

Kund har ansvar för att packa upp och kontrollera att produkterna i paketet är felfria inom 7 dagar från att ordern blivit levererad. Skulle en produkt vara skadad, trasig, smutsig eller felaktig på annat sätt vid leverans ska en reklamation göras via vår kundservice. Om produkten returneras på vanligt sätt kan returen nekas.

Vid reklamtion av köp gjorda på swedishmnidesign.se ska kundservice alltid kontaktas innan en reklamation skickas i retur. Kundservice avgör om det är en godkänd retur och ger sedan instruktioner på hur reklamationen ska skickas till vårt lager. Reklamationer som skickas in utan godkännande eller kontakt med kundservice kan nekas återbetalning. Vid nekad reklamation kan Swedish Mini Design inte garantera att varan kommer tillbaka till kund.